Bakan Yumaklı’nın verdiği bilgilere göre, Toprak Mahsulleri Ofisi 3 Haziran’da başlayan hububat alım süreci kapsamında ilk ödemeleri çiftçilerin hesaplarına aktarmaya başladı.
Ülke genelinde 211 noktada sürdürülen alım faaliyetlerinin, hasat sezonunun yoğunlaşmasıyla birlikte 600 noktaya çıkarılacağı belirtildi. TMO’nun kendisine getirilen ürünlerin tamamını alacağı, ürün bedellerinin ise 21’inci günden itibaren üreticilerin hesaplarına düzenli olarak aktarılmaya devam edeceği ifade edildi.
Bakan Yumaklı açıklamasında, “Çiftçimizin emeğini ve alın terini korumaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Alımların başlamasıyla birlikte üreticilerin ödemelere erişiminin hızlandığı, uygulamanın tarımsal üretimi desteklemeye yönelik önemli bir adım olduğu değerlendiriliyor.